نکات انتخاب موکت مناسب هتل

شنبه 29 شهريور 1399
16:39
carpet
نکات انتخاب موکت مناسب هتل

انتخاب موکت مناسب برای هر بخش از هتل

همانطور که اشاره کردیم هر بخش از هتل این پتانسیل را دارد که با موکت پوشانده شود. اما نباید همه بخش ها موکت یکسانی داشته باشند. نکته مهم این است که به طور شفاف به نیاز های خود در هر بخش از هتل توجه کنید تا انتخاب موکت هتل برای شما ساده تر شود. به عنوان مثال برخی از مکان ها رفت و آمد بیشتری دارند و سایش موکت بالاتر است. برخی از مکان ها بیشتر در معرض گرد و خاک قرار دارند و باید حتماً به نحوه تمیزکاری آن ها توجه ویژه ای شود. یا گاهی لازم است حتماً طرح و رنگ خاصی را انتخاب کنید که با دکوراسیون کلی فضا همخوانی داشته باشد.

موکت لابی و سالن های عمومی

در لابی هتل یا سالن های عمومی می توانید به جای سرامیک یا سایر پوشش های کف ، از موکت استفاده کنید. این موکت ها نیازی نیست که پرز بلند باشند. به دلیل آن که رفت و آمد در این مکان ها زیاد است، موکت دچار ساییدگی و خوابیدن می شود. بنابراین به دنبال موکت های بدون پرز باشید. انواع موکت های اداری برای این بخش از هتل کاملاً مناسب اند. در مورد طرح و رنگ موکت در این مکان ها به دو نکته توجه کنید.

اول آن که حتماً به سراغ رنگ های تیره تر بروید که کثیفی روی آن ها خودش را نشان ندهد. چراکه هم کارمندان و هم مسافران به طور مداوم از بیرون ساختمان با کفش روی این موکت ها قدم می گذارند و به این ترتیب گرد و خاک و لکه به سرعت روی آن ها می نشیند. رنگ های تیره کمتر لک می شوند و در عوض گرد و غبار روی آن ها مشخص است که با استفاده از جاروبرقی به سرعت تمیز می شود.

در واقع استفاده از جاروبرقی برای از بین بردن گرد و خاک ها به مراتب بهتر از آن است که هفته ای دو بار موکت ها را بشویید! در مورد انتخاب موکت هتل در لابی و سالن های عمومی نکته دوم این است که به جای موکت های ساده ، انواع طرح دار را انتخاب کنید. هر چه طرح و نقش بیشتر باشد، لکه ها کمتر روی آن دیده می شوند.

موکت مناسب برای راهرو ها و پله ها

هر جا را که موکت نکنید، از راهرو ها و پله های هتل نمی توانید بگذرید. در زمان انتخاب موکت هتل برای این مکان ها، دیگر نیازی نیست خیلی نگران لکه شدن و گرد و خاک کفش مسافران باشید. چراکه با عبور از سالن و ورودی هتل ، به احتمال قوی کفش آن ها تا حد زیادی تمیز شده است.

مسئله مهم دیگر این است که در راهرو ها به دلیل آن که فضای رفت و آمد باریک و متمرکز است، کوبیدگی و سایش موکت بیشتر اتفاق می افتد. بنابراین حتماً باید موکت های با کیفیت بالا را برای این مناطق خریداری کنید. موکت های پشمی در راهرو ها گزینه ایده آلی هستند. چراکه علاوه بر دوام بالا و بافت محکم ، تا حد زیادی صدای محیط را هم به خود جذب می کنند.

در زمان هایی مثل تعطیلات نوروز یا تابستان که هتل ها مملو از مسافران هستند ، نگرانی عمده ای که وجود دارد این است که رفت و آمد در راهرو ها باعث ایجاد سر و صدا شده و آسایش مسافرانی که در هتل در حال استراحت هستند را نشانه برود. به همین دلیل موکت ها بهترین استراتژی هستند که برای راهرو ها و پله ها می توانید در نظر داشته باشید. آن ها ضربه قدم ها و رفت و آمد ها را درون خود کشیده و اجازه نمی دهند که صدای گام ها پخش شود.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که طرح موکت راهرو ها نسبتاً حساس است. اگر راهرو ها نورگیری کافی نداشته باشند و دیوارها هم با رنگ یا کاغذ دیواری تیره پوشانده شده باشد ، موکت مناسب هتل برای راهرو ها در این زمان رنگ های روشن یا طرح های ساده است.

هر چند که طبقات اول، در صورت نبود آسانسور هنوز در معرض کثیفی و لک شدن با کفش هستند. اما به هر حال روشن نگه داشتن راهرو ها مهم تر است. در هر صورت شما قرار نیست که راهرو ها و راه پله ها را به دالان های تنگ و تاریک بدل کنید.

موکت مناسب هتل در اتاق خواب

در اتاق خواب ها ترافیک و رفت و آمد از هر جای دیگر هتل کمتر است. بنابراین نگرانی بابت سایش موکت در این مکان ها به حداقل می رسد. در عوض بهتر است به فکر طرح مناسب ، نرمی و راحتی آن ها باشید. موکت های پلی پروپیلن در اتاق خواب ها گزینه ای مقرون به صرفه به حساب می آیند. این موکت ها در دو نوع نمدی یا تافتینگ در بازار کشورمان به وفور یافت می شوند. موکت های نمدی ضخامت کمتری دارند و بسته به طرح و مدل ، تنوع بالایی را در بر می گیرند.

در عوض موکت های تافتینگ کمی قطورتر بوده و راه رفتن روی آن ها بسیار خوشایند است. برخی از موکت های تافتینگ دارای پرزهای نسبتاً بلندی هستند که در صورتی که زیر پایه های تخت یا میز قرار بگیرند ، دچار کوبیدگی می شوند. اما در هر صورت ، تافتینگ ها در زمان انتخاب موکت هتل ، جزو وسوسه برانگیزترین گزینه ها هستند. آن ها نرمند ، به سادگی جارو کشیده می شوند، در انواع ساده یا طرح دار موجودند و عایق مناسبی برای حرارت و صدا هستند. به علاوه ، رطوبت را نیز به خود جذب می کنند.


منبع زت کارپت


[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به carpet است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]